2012 has begun .... change of plans

Howdy y'all!

2011 is afgelopen, het nieuwe jaar is begonnen: tijd dus voor een mini-update van m'n leven hier op mijn eiland.

De feestdagen waren een mengeling van wachtdiensten lopen en feestjes. Kerstavond was sushi + het gaan bezoeken van Cas Di Luz: een structuur die ze elk jaar opnieuw bouwen en geheel versieren met lichtjes. Ik had het vorig jaar gemist, maar het is echt wel eens leuk om te zien . Op oudejaarsavond heb ik tot half 12 op de kliniek gezeten omdat een hond z'n oor had gesneden en moest gehecht worden, maar gelukkig was ik net op tijd bij Moomba Beach om op geheel gepast wijze af te tellen met de voetjes in het zand, kijkend naar het vuurwerk en met champagne in de hand, gevolgd door een lekker strandfeestje! Op nieuwjaarsdag was het ook opnieuw bij Moomba te doen: naar Nederlandse traditie houden ze daar jaarlijks een ware Nieuwjaarsduik inclusief de oranje mutsen en warme erwtesoep achteraf. Toegegeven, het water hier is een stuk aanlokkelijker dan bij ons en echte ijsberen kan je ons hier ook niet noemen, maar toch plezant sfeertje om aan deel te nemen! Foto's hierover staan op de blog!

In januari was het dan zover: na 1 jaar en 4 maanden was ik nog eens opnieuw op Belgische bodem! Eén week lang heb ik kunnen genieten van de Vlaamse taal (inclusief het dominerend westvlaamse accent in gent-centrum

Tongue out
), de warme wafels en koffiekoeken, het grauwe weer, m'n mooie winterjas die al die tijd eenzaam heeft zitten hangen in m'n kast in Belgie, en uiteraard de quality time met vrienden en familie. Helaas was alles, gezien m'n tijdsbeperking, nogal gehaast, iedereen moest het met slechts enkele uurtjes doen waarvoor m'n excuses. Maar ik vond het echt super om jullie nog eens te kunnen vastpakken en leuk mee te babbelen! Heeft me veel deugd gedaan! Aan zij die ik helaas niet heb kunnen zien, het spijt me, hopelijk komt daar in de toekomst snel verandering in.

En dan Amerika ..... het goede nieuws is dat ik geslaagd ben voor het theoretisch examen dat ik eind vorig jaar ben gaan afleggen in Raleigh. Maar helaas heb ik sinds enkele weken vernomen dat ik niet ben verkozen voor een internship. Ik had me er altijd heel realistisch op voorbereid en ik wist dat m'n kansen miniem waren, maar als je het dan officieel online ziet staan, dan doet het toch nog pijn. Ik heb hier het voorbije jaar constant over zitten dromen, ervoor gestudeerd, interview gedaan, ... maar het heeft niet mogen zijn. Amerika isn't meant to be ... just yet.
Ik ben nu andere opties aan het bekijken zoals internships in Europa. In afwachting van iets concreet blijf ik hier gewoon lekker werken. Nu al de stress van Amerika kan ik me nu weer iets meer ontspannen en opnieuw wat meer genieten van het zalige leventje hier op Aruba. It's not that bad!

Marie was opnieuw op bezoek!!! Net zoals vorig jaar was ze er weer voor de Superbowl, die hebben we op groot scherm gevolgd op het strand en man, wat was het een spannende wedstrijd. Maar de Giants hebben gewonnen, wohoo! Helaas werd het begin van haar bezoek een beetje overschaduwd door het slechte nieuws van Amerika, maar aan de andere kant ben ik superblij dat zij hier toen bij mij was. Dankzij haar ben ik erin geslaagd om het opzij te schuiven en hebben we een fantastische week gehad, met als hoogtepunt een soort bachelorette w-end (Marie trouwt nl in juni en ik ben erbij als bruidsmeisje!). Een lekker dagje spa dat ik haar cadeau heb gedaan, gevolgd door 2 avonden vol zalige uurtjes dansen, een carnavalsparade by night en een heerlijke brunch bij het mooie Hyatt hotel (ons tafeltje stond naast een grote vijver met zwarte zwanen ... echt waar idyllisch!). En het is Marie zo goed bevallen dat ze hier aanstaande vrijdag terugstaat

Laughing
Weliswaar slechts voor een lang w-end, maar toch, ik kijk er weer halsreikend naar uit!

Op het werk gaat alles prima. Er zijn wat technische problemen met Jose, de nieuwe collegea. De immigratiedienst is er nl. op af gestuurd om hem te vinden en uit het land te zetten, omdat zijn papieren nog niet in orde waren. Nu is dat meestal op zich geen probleem, ik heb hier in het begin ook 3mnd illegaal gewerkt, maar door een persoonlijke vete tussen mijn baas en haar ex die bij de immigratiedienst werkt, is Jose tijdelijk 'on hold' gezet in afwachting dat hij alles in orde krijgt. Dit wil zeggen dat we nog steeds maar met 3 dierenartsen zijn wat in de voorbije maanden geresulteerd heeft in veel werk en vooral vrij veel wachtdiensten! En helaas zijn we nu ook een canine virus rijker op Aruba, nl het Distempervirus: een heel besmettelijk en bijna steeds fataal virus dat zelfs gevaccineerde honden kan besmetten. Het is 5jr geleden dat het hier voorkwam (en toen was er een ware epidemie waarbij ze op mijn werk 10-20 honden moesten euthanaseren per dag!), en nu is het opnieuw binnengesleept via Curaçao. Tot nu toe valt het gelukkig nog mee, en ik hoop dat het hier bij blijft. 't Is echt niet prettig om te zien, geloof me.

En bijna is het zover .... 1 mei vertrek ik voor 3 weken naar Australie waar de familie Vanwonterghem-Van Noten opnieuw herenigd zal zijn! Met ons 4'tjes gaan we 2weken lang rondtrekken tussen Brisbane en Cairns. Ik kijk er zooo hard naar uit! Can not wait!
Daarna vlieg ik door naar Canada voor Marie haar huwelijk, waarvoor ik trouwens nog dringend een speech moet schrijven, bruidsmeisje zijnde

Tongue out

Dus m'n volgende update zal waarschijnlijk het relaas zijn over m'n reis 'down under', en hopelijk krijg ik positief nieuws ivm m'n toekomst op diergeneeskundig vlak. In de tussentijd blijf ik gewoon lekker genieten van het zonnige leven hier.

Ik hoop van harte dat jullie het jaar allemaal op een gezonde en inspirerende manier zijn begonnen!

Ayó,

Nikita

Reacties

Reacties

mama

Hopelijk is dat nieuwe virus niet besmettelijk voor mensen. Ik heb de indruk dat de honden op Aruba het vaak zwaar te verduren hebben. Al die virussen en vergiftigingen, zo zielig voor die beestjes. Maar gelukkig hebben ze jou:)
Je plannen voor Amerika verlopen niet zoals gewenst, maar er zal wel iets anders uit de bus komen. En ondertussen kan je ginder op je 'happy island' verder genieten van zalige, parelwitte stranden en een heerlijk zonnetje. Tot iets anders je pad kruist, is dat toch wel doenbaar hé desnoods nog met een lekkere coctail erbij.
Dikke knuffel,
mama

Dave

Alles komt altijd wel op zijn pootjes terecht. Geniet ondertussen van Aruba en de bezoekjes van Marie.
See you binnenkort in Brisbane, we tellen af...
Kus
daddy

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Hamba