Hot Hot Hot!

Man man man, wat gaat de tijd toch snel voorbij, we zijn alweer meer dan 2 maanden na mijn laatste verslagje. Hoog tijd om jullie weer eens in geuren en kleuren te vertellen hoe het hier gaat op Aruba sinds m'n ouders vertrokken zijn.

Op de vraag 'hoe is het in Aruba?' kan ik heel kort zijn: warm - warmer - heet! Gelukkig is sinds een weekje de wind terug aanwezig wat alles net iets draaglijker maakt. Als zelfs het poetsen van je tanden om 7.15 's ochtends je aanzet tot zweten, dan weet je dat je de Caraiben woont

Tongue out

Eind april ben ik nogmaals naar Amerika vertrokken. Grappig detail: omdat ik m'n laptop niet uit het tasje had gehaald bij de douane werd ik onmiddellijk verdacht van drugshandel. Ik werd apart genomen en er werden stalen van m'n tasje genomen en in een speciaal apparaat gestoken om na te gaan of er sporen van drugs opzaten. Alles bleek al snel negatief te zijn en dus mocht ik verder m'n gang gaan. Hilarisch

Tongue out
In Raleigh, North Carolina heb ik m'n TOEFL-examen afgelegd: dat is een internationaal erkend examen om na te gaan of je Engels goed genoeg is om op academisch niveau mee te kunnen. Ondertussen heb ik ook wat sight-seeing kunnen doen in Charlotte, van het zalig weertje genoten, m'n vrienden van NCSU opnieuw ontmoet, tornado-schade gezien, voor het eerste het strand van NC bezocht ... Het was een heerlijk weekje vakantie en bovendien bleek 2 weken later dat ik mooi geslaagd ben voor m'n TOEFL!

Op het werk is er heel wat veranderd! Eerst en vooral is Mette vertrokken, m'n Nederlandse collega dierenarts. Dat betekent uiteraard meer werk voor de overige 3 dierenartsen en ik merk ook wel dat ik haar inbreng mis, en onze samenwerking. Victor, één van de assistentes, is na 7 jaar werken bij Contreras ook vertrokken. Op het afscheidsdinner kreeg hij een mooie grote kader vol met leuke foto's waarrond iedereen van ons een leuk tekstje had geschreven. Het is een stoere jongen, maar dit bleek hem toch wel een beetje te ontroeren. Alejandra, nog een andere assistente, is ook tijdelijk werkonbekwaam. De duts heeft een grote (gelukkig lege) zuurstoftank op haar grote teen laten vallen. We hebben er onmiddellijk zelf een x-ray van genomen waaruit bleek dat haar teen in verschillende kleine stukjes was gebarsten ..... auw! Resultaat: Alejandra is minstens 2 maanden werkonbekwaam. Dus op het werk is het met 3 mensen minder bij momenten druk en chaotisch maar we redden het wel.
Mei is voor mij een bijzonder drukke maand geweest aangezien ik 2 w-ends dienst heb gelopen waarvan het eerste een ware marteling is geweest. De spoedgevallen bleven zich maar aanmelden, inclusief een paard met koliek, de uurtjes die ik kon slapen waren miniem, en toen ik op zondagavond opnieuw werd gebeld voor de zoveelste spoed kon ik niets anders dan spontaan de slappe lach krijgen van zoveel miserie J Maar kom, we hebben het overleefd. Vanaf nu kan elk w-end alleen maar beter zijn dan deze, nietwaar?!

Nog enkele bijzonderheden op het werk:

  • Andreina's gigantische hond Booba was zwanger en heeft na een keizersnede (uitgevoerd door Ricardo en ikzelf) 10 gezonde puppies ter wereld gebracht. Heel het team van Contreras was aanwezig om te assisteren: het was achteraf precies één groot familiefeest
    Tongue out
  • Een onderdeel van de behandeling voor chronisch nierfalen is erythropoëtine, beter bekend als epo, om de aanmaak van rode bloedcellen te stimuleren. In België verboden aangezien de wielrenners er maar al te graag gebruik van maken, maar hier in Aruba is het simpelweg met een voorschriftje te verkrijgen in de apotheek! Iemand interesse?
    Tongue out
  • Onlangs kwam er een Duitse Herder bij ons in spoed binnen die helaas gestorven is bizarre neurologische aandoening. Het dier was een speurhond en heeft zelfs nog mensen opgespoord onder het puin in Haiti!
  • Voorbije woendag had ik dienst toen een eigenaar me in volle paniek opbelde omdat z'n hondje was aangereden. Pas toen hij toekwam herkende ik de eigenaar en de hond. Het was een 6maand oude puppy aan wie ik de eerste vaccins heb toegediend en die ik dus in feite heb zien opgroeien sinds klein puppy'tje. Het arme beestje had ongelooflijk veel pijn en na de x-ray bleek algauw waarom: de hele heup was kapot. Verschrikkelijk nieuws voor de eigenaars en voor de hond want de enige optie bleek euthanasie te zijn. Dan heb je zo gemotiveerde mensen die alles hadden willen doen voor dat beestje, zo'n lief hondje ook dat je al die maanden van nabij hebt opgevolgd, en dan moet het zo eindigen ...
  • Chihuahuas, ik blijf ze irritant vinden. Of beter gezegd: ik blijf vooral de eigenaars van chihuahuas vervelend vinden, en die vind je jammer genoeg heel frequent hier op Aruba. Om te beginnen slagen ze er allemaal in om hun lieveling rot te verwennen waardoor je agressieve venijnige beestjes krijgt in de consultatiekamer. En ten 2de kan geen enkel van hen het dier in kwestie deftig vasthouden als je bloed wilt nemen. En al helemaal niet als ze dan nog met 1 hand de Blackberry vasthouden. Want ah ja, zie dat ze 1 berichtje eens niet onmiddellijk zouden kunnen beantwoorden?
  • De schroefwormepidemie is geleidelijk aan het verminderen. Ik heb in de voorbije weken nog maar 1 geval meegemaakt maar dat was dan ook wel heel erg. Het zielige teefje had ze namelijk op een wel heel erg intieme plaats zitten

Voorbije week hebben ik en 3 vriendinnen ons volledig laten verwennen in de spa van Tierra Del Dol: massage, facial, manicure, pedicure, jacuzzi en sauna: zalig was het!

Manuel, een vriend van me, volgt vlieglessen. Enkele weken geleden moest hij een tourtje vliegen rondom Aruba en er mocht een passagier mee! Nu moet je weten dat ik een vrij grote angst had/heb voor kleine vliegtuigjes. We komen toe op de luchthaven en welk vliegtuig blijkt het onze te zijn? Inderdaad ja, het aller-aller-kleinste! Algauw werd ik 'gerustgesteld' door de begeleider met de mooie woorden: 'Nikita, als we nu toch in het water terechtkomen, dan ligt rechts van jouw onze reddingsboot. Doe die vooral niet open als je nog in het vliegtuig bent'

Tongue out
Maar m'n angst ebde al snel weg. Het uitzicht was zeer mooi, de kleuren van het water zijn van bovenaf bekeken nog mooier, de koraalriffen zijn sublief, .... Heel even dacht ik dat het wel leuk zou zijn om zelf ook vlieglessen te nemen maar algauw maakte de misselijkheid korte metten met dat plan
Tongue out
. Daarna even bij Marandi restaurant gaan eten: ongelooflijk mooie zonsondergang meegemaakt!

Voorbije vrijdag is het Aruba Internationaal Filmfestival aan z'n 2de jaargang begonnen. Cathy en ik hadden tickets gekocht voor de rode loper event omdat het ons wel eens leuk leek om ons op te tutten en ons op de rode loper te wagen, tussen de Arubaanse sterren en .... Kim Cathrall van Sex and the City. Ze kwam er vrijdag haar nieuwste film voorstellen. Het was best wel een leuke bedoening, met glaasje champagne erbij, kennis gemaakt met wat Deense journalisten die achter ons zaten in de zaal, en m'n hoge hakken kunnen uitproberen: geslaagde avond dus!

Ik heb eindelijk eens aan beachtennis gedaan! Is best een leuke sport, doet me zo wat denken aan badminton maar dan met een tennisbal en op het strand

Tongue out
Aan competitie ga ik niet meedoen, maar zo af en toe eens spelen dat wil ik wel!

Binnen een maandje komt m'n zusje op bezoek! Dat worden (bijna) 4 superleuke weken waaronder ook een klein uitstapje van 4 dagen naar Bonaire!!! Jullie worden uiteraard op de hoogte gebracht van al dit leuks in m'n volgend verslagje!

Veel liefs!

Ayó,

Nikita

Reacties

Reacties

Myriam Van Noten

Dag Nikita, het blijft enorm leuk om je verhaaltjes te lezen. Het was weer een hele boterham en dan nog eens al die foto's. Zaaaaalig!
Misschien dat het huishouden wat vlugger zou gaan met epo (wat fantastisch zou zijn), maar ik ga het toch maar niet uitproberen. Je weet maar nooit :-) Ik begrijp nu wel beter waarom sommige wielrenners zo graag gaan trainen in Aruba!!!
Nog een dikke knuffel,
mama

Dave

Mooi verhaal en een mooie reeks foto's.
Van uit de lucht ziet het er prachtig uit maar misschien is Google maps toch iets veiliger.
Waar kunnen we die epo bestellen ?
kus
daddy

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Hamba