First day in the USA

Ocean County Veterinary Hospital

Na een lange maar vlotte vlucht werd ik in de luchthaven opgewacht door iemand die me naar de praktijk bracht. Een klein uurtje later arriveerden we aan Ocean County Veterinary Hospital. Algauw werd ik naar de kamer gebracht die mijn 'thuis' wordt gedurende de komende 4 weken: voldoende groot met uitklapbaar sofabed, bureautje en kast, gelegen naast de gezamenlijke keuken en naast een kleine badkamer met douche, inclusief internet op de kamer. Geen raam maar voor de rest weinig op aan te merken. Al het personeel is tot nu toe overdreven vriendelijk. Je kent dat wel, op z'n typisch Amerikaans met veel intonatie: 'Oh hi Nikita, it's so nice to meet you, welcome to the clinic'. Dr.Briggs, van Canada afkomstig, opende met 'so what do you think: holland or Spain ?' Ik ben blij om te horen dat ik hier niet de enige ben die het WK volgt :).
Na het uitpakken werd ik naar de supermarkt gebracht door 1 van de werknemers en zoals verwacht is alles daar groot-groter-grootst! De winkel op zich was gigantisch en ook de verpakkingen zijn gemaakt voor een gemiddeld Amerikaans gezin i.p.v. 1 persoon. Bijgevolg heb ik een iets grotere voorraad moeten aanschaffen en zal ik vooral veel hetzelfde eten :) M'n uurrooster bepaal ik zelf: aangezien ik voltijds op de kliniek verblijf kan ik zelf bepalen wanneer ik meevolg en bij welke dierenarts. In principe moet ik niet volledige dagen noch hele weken (maandag-zaterdag) werken maar ik ben dit wel van plan. Op die manier blijf ik bezig en zie ik zoveel mogelijk patiënten, hetgeen uiteindelijk de reden is waarom ik naar hier kom. Vandaag was m'n eerste 'werkdag' ook al is dat niet echt werken te noemen, vooral meelopen en meevolgen. Het is zeer goed meegevallen. Ik moet nog een beetje mijn weg zoeken in hun systeem hier, maar iedereen is zeer vriendelijk (zowel het personeel als het cliënteel) dus dat komt allemaal wel goed. Het zal de komende dagen kwestie zijn van alles wat te leren kennen: zowel de kliniek op zich als de werknemers, en ook Lakewood city. Het enige wat ik ontdekt heb tot nu toe over Lakewood is dat grote delen ervan 'overgenomen' zijn door orthodoxe joden. Toen ik daarnet een wandeling maakte zag ik alleen maar joden op straat lopen. Voor de rest is de buurt rondom de kliniek niet bijster aantrekkelijk: veel verlaten gebouwen heb ik de indruk. Door de crisis misschien? Morgen is een vrije dag en komt Dr.Briggs of 1 van de assistentes mij ophalen om naar het strand te gaan. Hopelijk kan ik jullie snel enkele mooie fotos van de omgeving tonen. Het ziet er alleszinds veelbelovend uit. De kliniek is opgebouwd uit een bende 'really nice people' (dat zijn hun woorden :) ), wat maar goed is ook want aangezien ik hier zonder auto zit ben ik voor veel zaken afhankelijk van hen. Maar ik zie het alleszinds volop zitten! Groetjes!

Reacties

Reacties

Myriam Van Noten

Myriam Van Noten says 300 dagen 0 uur geleden:
Dag meid,
Ik wist natuurlijk al via skype (wat ik echt een fantastische uitvinding vind) dat je het goed stelde, maar zo'n blog is ook wel leuk. Dan kan ik alles een paar keer nalezen en hopelijk beter onthouden, want met dat geheugen van mij weet je nooit :-) Ik hoop dat je vandaag de buurt een beetje kunt leren verkennen samen met iemand van het personeel daar, want ik ben natuurlijk ook heel nieuwsgierig naar de streek waar je zit. Naar het schijnt is het daar zo mooi, hopelijk krijg je dat ook te zien. Amuseer je daar nog en we'll keep in touch!
Dikke kus, mama

Anne

E viva España !!
En we klonken een flink glaasje met de buren...

Leuk om de eerste verhalen van `over de Grote Plas` te kunnen lezen. Ben alvast benieuwd naar het reilen en zeilen van een Amerikaanse veterinaire kliniek... Met alle pro`s en contra`s =)

Veel plezier met de eerste verkenningstochtjes in de buurt. Ik durf wedden dat alle `nice people` in de buurt je na enkele dagen al uitbundig `hi Nikita` zullen toewuiven =)

Ciao!

Oma & Opa

Hallo ! Blij dat je inburgering vlot verloopt. Moet je die voorraad dan tegen de `houdbaarheidsdatum` verorberen ? Toch op je `lijn` passen hé !
Op straat misschien een `keppeltje` dragen, of je sombrero of je `square academic cap` (motarboard) ?

Hoera ! Spanje heeft gewonnen ! Maar dat wist je al zeker ? Heb je zondag de match gezien ? De besten hebben dus gewonnen. En de Hollanders zijn er niet goed van. Voor wie kon/mocht jij supporteren ?
Oma heeft ook gesupporterd voor Spanje !

Gisteren heeft het hier aanhoudend geregend met nu en dan gedonder in de verte. Het mag wel eens : een weekske afkoeling na de hittegolf.
Hou je `kloek` !
Groetjes,
oma en opa

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Hamba