Viva España !

2de update vanuit de Verenigde Staten

Even wat informatie over de diergeneeskunde op z'n Amerikaans. In één woord: duur! In feite zelfs schandalig duur. Ter info: een algemeen bloedonderzoek kost algauw $150, het nemen van een simpel huidbiopt bij een kat 500-600$ en een fijn naald aspiraat 230$. Zelfs voor het knippen van de nagels betaal je extra. Jammer genoeg is het systeem van verzekeringen voor huisdieren ook hier, net zoals in België, weinig ingeburgerd. Mensen moeten serieus sparen om een vrij eenvoudige ingreep te laten uitvoeren en stellen het dus vaak uit (hetgeen in geneeskunde meestal geen goede optie is) of zijn genoodzaakt zijn om het stap voor stap aan te pakken. Voor de dierenartsen onder ons: elke hond hier wordt gevaccineerd voor Lyme en preventief behandeld tegen hartworm. Toch zaken die in België niet in onze top 3 van differentiaaldiagnoses voorkomen. Obese dieren zijn schering en inslag. Ik weet dat je die in België ook hebt maar de ronde tonnetjes heb ik hier toch al vaker gezien. Zo baasje, zo hond? :) Nadat ik dit weekend een paar keer naar de winkel ben gegaan zegt één van de dierenartsen tegen mij gisteren: 'that was very brave of you to do that' met zo'n serieuze blik op z'n gezicht. Ik heb er niet echt iets van gemerkt (behalve enkele starende blikken van joodse mannen en gefluit van de latino's) maar blijkbaar is deze buurt niet de ideale plek om in rond te wandelen: overdag çava, maar zeker niet als het donker is. Good to know. Gelukkig bestaan er ook mooiere plaatsen in Lakewood.'Wat vinden de Belgen van de Amerikanen?' vroeg één van de dierenartsen me gisteren. Euhm, het zijn extreem obese mensen die in veel te grote jeeps rijden, niet denken aan het milieu en veel te patriotisch ingesteld zijn? Ok, dat heb ik misschien iets diplomatischer verteld :) maar hij kon me geen ongelijk geven. Amerikanen kunnen gelukkig goed lachen met zichzelf of toch allezinds met het cliché beeld dat wij hebben van hen.Sinds deze week is er nog een ander meisje Carolyn, laatstejaars studente diergeneeskunde, die hier ook meeloopt elke namiddag gedurende 2 weken. Tof vriendelijk meisje, en tis leuk om hier niet alleen rond te lopen. Zondag ben ik met Dr.Briggs en zijn gezin naar Point Pleasant gegaan: strand dat deel uitmaakt van de bekende 'Jersey Shore'. Blijkbaar bestaat daar een reality show van op MTV waarvan iedereen hoopt dat ik die nog niet gezien heb aangezien het mijn IQ onmiddellijk zou doen verslinken en het mij een totaal verkeerd beeld geeft van New Jersey. Het strand zelf was gelukkig wel plezant: heel druk maar doenbaar, super weer (en uiteraard verbrand), veel te grote pizza's (mijn maag is nog niet gewend aan de Amerikaanse porties: de 8-jarige zoon van Dr.Briggs heeft meer gegeten dan ik), mjammie lifeguards (het oog wil ook wat) en heerlijk water om in te relaxen tussen de grote golven door. Achteraf ben ik uitgenodigd bij hen thuis voor het avondeten en om de wedstrijd Spanje-Nederland te bekijken die hij had opgenomen. Het spijt me voor al m'n Nederlandse vrienden van op de unief, maar ik supporterde voor Spanje en ben maar al te blij met die ene goal waar ik zolang op aan het wachten was!!! :) Vrijdagavond ga ik naar de Ocean County Fair: een soort markt/kermis/paardenshow die deze week plaatsvindt. Eén van de assistentes, Christine, neemt me mee met haar gezin. Dat wordt een gezellig Amerikaans uitje denk ik, ik kijk er al naar uit De kans bestaat dat ik volgende keer een berichtje plaats vanop een andere plaats dan de kliniek want ik ga misschien verhuizen. Meer nieuws daarover volgt van zodra ik het zeker weet. Groetjes vanuit Lakewood!

Reacties

Reacties

Myriam Van Noten

Dag meid, je hebt weer een leuk verhaal geschreven op je blog. Het is echt plezierig om dat allemaal te lezen. En de foto`s zijn ook tof. Zo kunnen we het ons allemaal een beetje beter voorstellen. Ik ben ook onder de indruk van de kliniek. Ik had me die veel kleiner voorgesteld. Amuseer je nog en blijf toch maar voorzichtig. Ik blijf het raar vinden dat de mensen je dapper vinden als je daar op straat durft lopen(?)

Oma en opa

In je `vlotte` schrijftaal al 2 x een `hele boterham` vol leuke verhaaltjes van je eerste belevenissen...en aangepaste foto`s... leuk om te lezen dat je je heel vlot aanpast.
OCVH... zo te zien een modern `high OCMW` voor dieren ! Met mooie foto`s van je werkplaats.
En Gyllian en Nick zullen je wel vlug `innemen`. Lief van Dr. Briggs dat hij de match opgenomen had.
Verhuizen ? nu al naar Aruba ? Plezant dat Carolyn erbij gekomen is.
Smakelijk ! ons middagmaal is klaar.
Groetjes,
oma en opa

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Hamba