Jersey Shore baby!

If you can`t afford the vet, you can`t afford the pet.

Hallo allemaal
Wederom een update vanuit het warme (bij momenten serieus heet) Lakewood!
Ik ben dus inderdaad verhuisd. Eén van de dierenartsen, Dr. Warren Briggs, en zijn vriendin hadden me uitgenodigd om de rest van mijn maand hier bij hen door te brengen i.p.v in mijn kamertje in de kliniek. Ik stond er eerst wat twijfelachtig tegenover, ik wil tenslotte niemand tot last zijn, maar algauw begonnen de voordelen serieus door te wegen en heb ik met veel plezier zijn aanbod aanvaard. En daar heb ik nog geen seconde spijt van gehad. Zijn huis is super rustig gelegen in een mooie residentiële wijk, is zeer groot en ze hebben een zwembad en mooie grote tuin! Wat kan ik nog meer wensen!? Het deed zoveel deugd om opnieuw 's avonds buiten te kunnen komen, wat frisse buitenlucht op te snuiven, en de sterrenhemel te zien. De eerste avond zijn we (Warren, z'n vriendin Kristen en ik) gaan uiteten: Mexicaans dan nog wel! Heerlijk was het! Bovendien kookt Kristen ongelooflijk goed, en ze kookt zelfs graag vegetarisch! Zoals je je wel kan inbeelden ben ik met mijn gat in de boter gevallen!
Vrijdag ben ik naar de Ocean County Fair geweest met Christine, haar man en 2 kinderen (17 jarige dochter, een vrij typerende puber, en haar 21-jarige zoon). 't Was plezant: soort van kermis op de boerenbuiten met iets simpelere attracties en ook veel beestjes (paardeshows, kinderboerderij, ...). Er waren verschillende standjes die zaken verkochten maar ook een hond/kat -adoptiemobiel, en nog een ander had een groot bord waarop stond 'support our troops and send them a message'. Het leger en de oorlog blijft hier toch deel uitmaken van het alledaagse leven van vele Amerikanen. Ook Christine haar zoon volgt een opleiding bij de Navy.
Gisteren nodigde Christine me uit voor een BBQ bij haar zus Linda. Het is een jaarlijkse traditie bij hen om een groot feestje te geven voor vrienden en familie. Het was super gezellig. Iedereen brengt z'n strandstoelen mee en z'n eigen drank, voor het eten wordt gezorgd. Zelfs voor de vegetarische dierenarts uit België hebben ze nog vlug een veggie cheeseburger in elkaar gestoken. Zeer sociale mensen, zeer geïnteresseerd in Belgie en wat ik hier kom doen. Lekker gegeten, marshmallows boven het vuur en zelfs drankspelletjes gespeeld! Ze wilden me namelijk wat Amerikaanse cultuur leren kennen :). Eric, mijn teamgenoot, dronk het bier en ik speelde het spel J Ideale combinatie! Zie foto: beer-pong. Er werd een volledig varken geroosterd: volledig karkas in 2 gesplitst met meeste organen eruit, maar nieren hingen nog op de exact anatomische lokalisatie (kweet het, beroepsmisvorming) met kop inclusief tanden en tong er nog aan. Beetje vadsig zicht maar blikbaar best wel lekker. Zie foto.
Amerikanen eten werkelijk alles gefrituurd. Zo vind je hier overal gefrituurde oreo's, peanut butter and jelly sandwich, .... Vraag mij niet hoe ze eraan komen, maar alles wat lekker is steken ze in de frituurketel. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar kga mij toch eens wagen aan die oreo`s.
Vandaag opnieuw naar het strand geweest. Kmoet toch trainen voor op Aruba hé :)
Allright, that`s all for now. Take care!

Reacties

Reacties

Veerle

Hey Nikita,
Wauw, het klinkt echt allemaal super leuk! Ik vind het ook plezant om telkens je nieuwe avonturen te lezen :) Geniet er maar ten volle van! En laat weten of we hier ook koekjes moeten beginnen frituren hè! :) Dikke kus X
Btw....ok, amerikanen zijn amerikanen, elke keer weer bevestigd...maar die vlag aan het zwembad??!!!! Komaan hè!! :D

Oma en opa

Ja, met je ... in de ... gevallen ! Maar zoiets `forceer` je wel een beetje zelf. In Gent zou `dit alles` er niet geweest zijn.
En op zo`n manier de Amerikaanse cultuur en dienrengeneeskunde beleven...!
Ervaringen voor een mooie toekomst.
Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Hamba