Perfect beachday

Happy Birthday Snappy !!!

Opstaan en ontbijten buiten in het zonnetje, een heerlijke dag spenderen aan het strand, afspoelen in het zwembad en nagenieten in de Jacuzzi: kan het nog beter worden? Nu op het gemak wat aan mijn blog werken en enkele nieuwe fotootjes posten.
Eerst en vooral wil ik m'n allerliefste Snaps een gelukkige 12de verjaardag wensen! Ik ben maar al te blij dat we nog steeds van m`n hondje haar gezelschap kunnen genieten. She's still alive and kicking!
Ook al mag ik geen taken als dierenarts uitvoeren, toch leer ik voldoende bij door te observeren en assisteren. Er werken 8 dierenartsen in de kliniek die allemaal hun eigen manier van werken hebben: ze hebben elk hun eigen interesses en hun persoonlijke manier van omgaan met zowel het dier als met de eigenaar. Sommigen slagen erin om een moeilijk gegeven toch op een simpele manier uit te leggen aan de klant, anderen zijn bijzonder goed in het brengen van slecht nieuws op een professionele maar toch persoonlijke manier. Ik probeer zoveel mogelijk mee te pikken van elk van de 8 dierenartsen in de hoop dat ik het binnenkort ook in de praktijk weet toe te passen. Verder mag ik bloed nemen, en assisteren bij de operaties. Woensdag stonden er verschillende laparoscopische operaties op het programma: 2 sterilisaties en 1 gastropexie. Indrukwekkend om te zien, voornamelijk omdat het veel simpeler was en sneller ging dan de manier die ik in Merelbeke heb gezien. Chirurg Dr. Van Goethem kan hier nog iets leren! :)
Donderdag zijn we naar een overheerlijk thais restaurant gaan eten. Ik wou Warren en Kristen trakteren om m'n eerste week bij hen thuis te vieren. Daarna zijn we naar Joe's Surfclub geweest: een bar op het strand met live muziek en een nachtelijke surfwedstrijd. Helaas waren de golven niet hoog genoeg en hebben we niet veel spectaculaire dingen gezien. Maar twas een leuk uitje.
Alcohol mag je drinken van zodra je 21 jaar oud bent. Niet vroeger, en het wordt gecontroleerd: identiteitskaarten worden steeds gecontroleerd aan de ingang van bars. Nu heb ik al van vele mensen te horen gekregen dat ik er nog helemaal geen 21 uitzie (laat staan 24 jaar en reeds afgestudeerd als dierenarts) dus toen ik rondliep in Joe's surfclub met een bandje rond mijn pols waarop stond dat ik alcohol mocht drinken kwam mijn paranoia boven en zag ik precies alle mensen in mijn richting staren met onbegrip omtrent mijn polsbandje. Kan ik er iets aan doen dat mijn gezicht er nog steeds hetzelfde uitziet als toen ik in het middelbaar zat? :)
Christine heeft me zaterdag meegenomen naar een groot meer in Lakehurst. Perfecte timing want het was ontzettend heet! De afkoeling in het lauwe water deed heel veel deugd en het schone decor waarin we ons bevonden was een leuke afwisseling met het strand waar ik normaal naar toe ga.
'How can u not know your national anthem??' vroeg Warren me onlangs met grote ogen. Euh ... omdat wij dat niet leren op school, nooit ofte nooit moeten zingen en het ons eigenlijk ook helemaal niets doet zo'n volkslied. Dat had ik beter niet gezegd want amai, van een schande gesproken! Tja, die Amerikanen zingen het minstens wekelijks op school en geraken ontroerd als ze het volkslied horen en/of de Amerikaanse vlag zien wapperen in hun tuin. Ik vind de Belgische vlag niet eens een mooie vlag en ik zou niet weten waarom ik ons volkslied zou moeten kunnen zingen. We zijn geen nationalistisch volk hé wij Belgen. Het heeft alleszinds voor veel discussie gezorgd: de Belgische tegen al de rest :)
Kristen heeft me pandora.com leren kennen. Een soort radio op het internet waar je zelf kan kiezen welk soort muziek je wil horen. Op basis van jouw voorkeur kiezen zij andere liedjes uit die aanleunen bij jou keuze. Super! Echte aanrader.
Kwestie van integratie: ik ben geen New Jersey girl zonder tatouage! De grote meerderheid van de mannen en vrouwen hebben er minstens één. De hoeveelheid inkt die ik reeds gezien heb op de armen van de dierenarts assistentes van de kliniek is meer dan dat ik in de voorbije 24 jaar van mijn leven heb gezien! Heeft iemand een leuke tekening in gedachten? :)
That's all for now! Hopelijk valt jullie zomer even goed mee als de mijne tot nu toe! Volgende week staan er weer verschillende activiteiten op het programma. Can't wait!
Vele groetjes
Nikita

Reacties

Reacties

Ingrid Putcuyps

Wat de tatouage betreft: bedenk eerst hoe ze er zal uitzien op het lichaam van een 90 jarige die wordt uitgekleed door verzorgsters in het rusthuis.
Dat is altijd voldoende om mij er vanaf te houden :-)
Als dit niet helpt, iets bovenop je voet dan, dat valt nog mee

Myriam Van Noten

Vergeet die tatouage. Als je persé met verf of inkt wilt experimenteren, zorg ik wel voor potjes vingerverf als je terug bent. Kwestie dat het afwasbaar is :-)
Kus,
mama

Oma en opa

Een Tatoeage !? Je tekeninkje :) wijst erop dat jij dat niet zou doen...Trouwens in 3 weken wordt je geen New Jersey Girl...Als je perse iets wil laten tatoeëren, dan kom je best naar Kortrijk, hier zetten ze 43 sterretjes terwwijl je slaapt...
En Cola mag je drinken zeker als je je Eerste Communie gedaan hebt !?
Goed Nieuws ! Het Catalaans Parlement heeft een definitief verbod (in voege vanaf begin 2012) op stierengevechten gestemd ... goed hé !?
Nog het allerbeste in je laatste week in New Jesey !

Nikita

haha, grappig hoe ik alleen maar commentaar krijg over de tatouages :) No worries, ik laat er geen zetten!

Dave Vanwonterghem

Wat een leven hé, en toch blijf je er zo jong uit zien :-)
Mooie foto trouwens !
Kun je op pandora.com niet het belgisch volkslied beluisteren en instuderen ? Kwestie om wat tegemoet te komen aan je gastfamilie. En misschien de belgische vlag laten tatoueren met daaronder bvb "daddy".
Kus
daddy

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Hamba