Blue Claws won !

one more week in Lakewood

Gisteren zijn Kristen en ik naar een minor league baseball wedstrijd gaan kijken: de plaatselijke Blue Claws tegen de West Virginia Pirates en het was SUPER! Een zeer mooi stadium, goedkope tickets (itt tot de major league games zoals de Yankees) en de sfeer was zalig: overal standjes met eten en drank, er werden spelletjes gespeeld met de toeschouwers tussen de innings door en ook de mascotte kwam aan te pas. Mijn gebeden werden verhoord in de 6de inning toen de Blue Claws een homerun sloegen die op enkele meters van ons opgevangen werd door een enthousiaste supporter! De echte ontlading kwam er pas tijdens de laatste inning toen de Blue Claws op het allerlaatste moment alsnog wonnen met 7-5! Ook al was dit mijn allereerste baseball game ooit, toch stond ook ik recht om te trots te roepen en te aplaudiseren voor 'mijn team' :)
Ik beken: ik ben verkocht aan de gefrituurde lekkerheden. Op de boardwalk aan het strand heb ik de gefrituurde oreo's geprobeerd en die waren helemaal niet slecht, in tegendeel: 't zijn precies smoutebollen met vanbinnen een oreo-koekje. Misschien maar best dat ik hier nog maar 1 week blijf :)
Nog even wat diergeneeskundige weetjes uit de Verenigde Staten: Het couperen van oren-staart-klauwen is hier legaal, itt bij ons in België. Bij katten worden vaak de klauwtjes aan de voorpootjes geamputeerd tijdens de sterilisatie (want katten krabben toch oh zo venijnig hé, en ocharme de zopas aangekochte lederen sofa). Bij sommige honderassen wordt op de leeftijd van een 4-tal dagen de bijklauwtjes, de oren en de staart gecoupeerd zonder verdoving. Schreeuwende pups en een hoopje geamputeerde staartjes: neen, het is echt geen prettig zicht. Misschien zouden de toekomstige eigenaars van de pup het schouwspel verplicht moeten volgen om te beseffen dat een gecoupeerde hond echt niet nodig is.
We mogen in België blij zijn dat ons onderwijs zo weinig kost. Als ik hier vertel hoeveel mijn opleiding tot dierenarts gekost heeft dan vallen ze achterover. De meeste (dierg)eneeskunde studenten hier zullen bij het afstuderen nog een schuldenberg van 100.000-200.000 moeten afbetalen! Beeld het u in: eindelijk afgestudeerd, klaar om je eigen leven te starten en je kan al meteen met afbetalingen beginnen!
M`n laatste week in Lakewood kan beginnen! De tijd is voorbij gevlogen. Ik ga er zoveel mogelijk van genieten nu het nog kan, want ik vrees dat ik het ga missen :)
Take care!

Reacties

Reacties

Dave Vanwonterghem

Amai zeg, zo`n uitleg over die baseball, daar snap ik niets van (innings, homerun, ...) en binnenkort hebben we weer een mollige Nikita... misschien goed als reserve voor in Aruba.
Dat couperen zou Obama ook eens mogen aanpakken hé.
Het onderwijs in België is inderdaad veel goedkoper, maar je betaalt daar dan wel eens zo veel belastingen voor. Alles heeft zijn voor- en nadelen hé.
Nog veel plezier je laatste week in Lakewood en hopelijk valt de volgende etappe ook zo goed mee.
Kus, daddy.

Dave Vanwonterghem

... en opnieuw met een mooie foto !

Dave Vanwonterghem

Voor de blog fans : zie ook de nieuwe photo albums

Oma en opa

Mooie liedjes mogen niet te lang duren ! ... oreo`s ... punch cocktails ... strand ... baseball ... en ... !?Prachtige maand gehad !
Je volgende locatie ? Miami ...??
Het allerbeste op je volgend `american experiment` !
De `diertjes` zullen er best bij varen !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Hamba