Een mengelmoes van alles!

Cure my pet. But don't touch him. Don't do any tests. Don't charge me. And oh, did I tell you he bites?

Weer enkele leuke dagen achter de rug. Zaterdag nam Christine me mee naar de 'Porkapalooza BBQ': een jaarlijkse bbq bij een vriendin van haar. Heel de straat is uitgenodigd, alle vrienden, familie en diens vrienden. Heel veel volk dus. Zwembad, live bandje met klassieke rocksongs en een mooie tuin die grenst aan een zalig riviertje om in te zwemmen. Ik heb er de 'ice luge' leren kennen: een speciale manier om shots te drinken. Op een grote blok ijs die schuin ligt is een weggetje gekerfd van boven naar beneden en bedekt met aluminiumfolie. Bovenaan wordt je shot (smaak naar keuze) ingegoten en je wacht beneden tot je shot, gekoeld door het ijs, toekomt. Moeilijk uit te leggen, maar ik heb er een foto van :). Er staat trouwens ook een sfeerfilmpje van de bbq op de blog.
Zondag ben ik met Amanda (één van de dierenarts assistentes) naar de Haskell paardenrace geweest in Monmouth Park. Paardenraces zijn vrij populair in deze regio en de Haskell is 1 van de 3 belangrijkste races. Er werden 14 wedstrijden gehouden die dag waaronder de Haskell zelf: de beste paarden en ruiters uit de USA namen hieraan deel. Prachtige dieren, mini-jockeys (met bijhorende fanclub: en ik die dacht dat kleinen mannen een turn-off waren) en vooral heel heel snel. Het trok dan ook heel veel volk: er werd geschat op zo'n 40.000 mensen. Amanda hoort thuis in het paardenwereldje en dankzij een vriend van haar Tim, die paarden traint voor dergelijke races, konden we a) gratis binnen, b) hadden we een mooi zicht op de racebaan en de finish van op ons eigen 'terrasje' en c) mochten we tijdens de Haskellrace aan de racebaan zelf gaan staan, ipv achter het hek. Het VIP-gevoel was alom aanwezig. :) Tim vond het trouwens ook best aangenaam om geflankeerd te worden door z'n 4 dames. De finish van de Haskellrace heb ik gefilmd en het filmpje staat ook op deze blog: Looking at Lucky, één van de favorieten wint met voorsprong!
Dr.Briggs z'n 2 zoontjes (8 en 10 jaar oud) zijn sinds zondag begonnen aan hun american football training. De trainer wil graag een voorsprong hebben op de andere teams en daarom beginnen de trainingen reeds in augustus, nog voor school begint. American football wordt hier heel serieus genomen. Maar 5x 2,5uur trainen per week lijkt mij immens veel voor een kind van die leeftijd. Hoewel ze er ontzettend schattig uitzien in hun outfit natuurlijk. Of moeten ze er juist schrikaanjagend uitzien?
Gisteravond reden Joelle en ik in haar witte mustang convertible naar the Office Lounge: open dak, haren los en reggae muziek op de achtergrond. Ideale start voor een toffe avond :) . We hadden er afgesproken met enkele andere dierenarts assistentes voor lekkere sushi+drinks. 't Was een heel plezante avond: 't is leuk om iedereen eens in een andere omgeving te zien en in een andere oufit :) .
Een eigenaar brengt haar puppy'tje naar de praktijk omwille van een oogprobleem. Niets speciaals denk je dan, maar de eigenaar is doof. Ze brengt haar zoon mee, die de vertaler ging zijn dacht ik, maar die bleek algauw even doof te zijn. Dus werd de gsm bovengehaald en pen en papier om toch te kunnen communiceren met elkaar. Het oogprobleem op zich is niets ernstigs maar wel moeilijk om uitgelegd te krijgen al schrijvend. Bovendien maakten moeder en zoon het ons nog moeilijker door onderling ruzie te maken in gebarentaal. Geloof mij, dat is een vrij bizar zicht. Dr.Danowitz en ik stonden er bij en keken er naar, maar wisten soms echt niet goed wat te doen.
Diertjes die je in België niet zo vaak als huisdier ziet maar hier wel populair zijn: sugargliders en jawel egeltjes! Voor de rest zijn vogels (allerlei papegaaien en consorten) zeer in trek alsook reptielen. Mick en Kyle, ook 2 dierenartsassistentes, hebben thuis een hele rij dergelijke speciale diertjes. Mick heeft zelfs een tijdje een alligator op z'n appartement gehad! Tja, het krabt je gordijnen niet kapot zeker?
Kristen en Warren, allebei exoten liefhebbers, hebben een slang genaamd Houdini. Zoals je al kan raden was Houdini in z'n jongere jaren een krak in het ontsnappen, mits wat hulp van de kat die de slotjes opende van z'n kooi. Nu blijft hij gelukkig wel rustig in z'n hok zitten ook al probeert Mip, één van de katten, hem constant te treiteren.
Ik vertelde onlangs tegen Amanda dat euthanasie in België wettelijk kan/mag en ze vond dat zo'n fantastisch idee dat ze het onmiddellijk op haar facebook zette met een hele storm aan positieve reacties als gevolg. Blijkbaar zijn vele Amerikanen in dat opzicht toch niet zo conservatief.
Misschien dat nog meer mensen het filmpje gezien hebben van de haai aan het strand van Seaside, New Jersey? Af en toe, zeker als het water warm is, komen de haaien dichter en dichter bij het strand. Geen witte haai gelukkig maar toch groot en eng genoeg om al het volk uit de zee te halen en het strand tijdelijk te sluiten. Ik heb het zelf niet meegemaakt maar Kristen was er vorige week wel bij. De film Jaws is trouwens gebaseerd op een haai-incident aan het strand van New Jersey.
Allright, deze blog wordt veel te lang (maar hopelijk niet te saai) en m'n watermeloen-martini staat te wachen :) Het volgende bericht zal ik waarschijnlijk sturen vanop m'n nieuwe lokatie: North Carolina State University! Hopelijk wordt dat een even leuke maand als de voorbijgaande !
Ciao

Myriam Van Noten

Heb jij eigenlijk nog zin om naar huis te komen? Wat een leven heb jij daar. Ik ben een heel klein beetje jaloers, maar het is je van harte gegund :) Geniet van elk moment!
xxx
mama

Dave Vanwonterghem

Inderdaad, wat een leven !!! En nog leren drinken en gokken ook...
`k Wist niet dat je met doven kon praten via gsm :-)
kus
daddy

Olivier De Man

Success in North Carolina!

Dave Vanwonterghem

Veel plezier in NC.
Thanks to the whole crew and family and friends of the Ocean County Veterinary Hospital for your hospitality. Special thanks to Kristen and Warren for letting Nikita stay with you.
Nikita`s mom and dad

Hamba