Opnieuw wat leesvoer voor jullie!

Enjoy!

Hoi hoi allemaal

Ik merk dat het al meer dan een maand geleden is dus het wordt hoog tijd voor een kleine update. Oh ja, voor ik het vergeet, schrijf ik nog even m'n adres en telefoonnummer neer want ik kreeg van sommige mensen te horen dat ze dit niet hadden:

Ik ben begonnen met salsa lessen bij dansschool Pachanga! Ik werd eerst 'uitgetest' op een salsa avond in een lokale bar waarna ik de week erop bij verschillende niveaus moest proeflopen. Uiteindelijk is het niveau 8 geworden, elke woensdagavond! Ideaal: zo midden in de week om even alle stress weg te dansen! En m'n danspartner is tevens ook salsaleraar dus ik kan je verzekeren dat het er swingend aan toe gaat :) Ik heb één les meegevolgd bij niveau 13, hetgeen tevens de groep is die demonstraties en shows verzorgt. Nou, daar had ik me toch even overschat :) Ze waren al enkele weken aan een choreografie aan het werken waar ik zo'n beetje in werd gesmeten. 't Was heel plezant maar ik wist helemaal niet welke kant ik uit moest draaien, met welke voet, hoe ik m'n armen moest houden, ... volgens mij kwam ik ongelooflijk klungelig over want zo voelde ik me althans :)

Enkele weken geleden ben ik naar een galabal geweest ter opening van het Carnavalseizoen. De hele opbrengst gaat naar de voorbereidingen voor het komende carnaval hetgeen hier verschillende maanden (!!!) duurt: vanaf januari is er elk weekend wel iets te doen met als afsluiter uiteraard de grote parades halfverwege maart. Het galabal was plezant ook al was ik serieus underdressed: een galakleed nemen ze hier heel serieus op :) De 'queens of carnaval' waren ook van de partij, allen met hun lint en kroontje en alle leeftijden werden vertegenwoordigd: een mini-miss, een volwassen miss en een 60plusser miss. Tijdens de buffetmaaltijd was er entertainment voorzien: verschillende carnavalzangers kwamen het podium op met een gigantische hoed met veren. Daarna hebben 2 live salsa-bands elkaar afgewisseld tot in de vroege uurtjes. Een plezant avondje uit, perfect om aan people watching te doen, en ik heb de mensen van m'n dansschool wat beter leren kennen aangezien ik bij hen aan tafel zat. Bovendien stond ik enkele dagen later in de krant: in de showbizzsectie van een lokaal krantje stond een hele reeks foto's van op het gala inclusief eentje van mij! M'n '15 minutes of Aruban fame' heb ik nu ook alweer gehad :) (zie foto's)

M'n allereerste karaoke ervaring is een feit! Voor Cecile haar verjaardag zijn we 's avonds naar een karaoke bar gegaan waar Cecile af en toe werkt. Uiteraard werden we lichtjes verplicht om te zingen, maar gelukkig waren we met 4 om de ellende te delen :) Toen we vooraan stonden bleken we plots 'Feest' te moeten zingen van K3 en laat dát nou net een liedje zijn dat niemand van ons kende. Het refreintje lukte vlot, maar voor de rest stonden we daar vrij belachelijk te staan vooraan. Ook het 2de liedje, 'Happy Birthday' van Stevie Wonder verliep niet geheel zoals het moest. Veel meer dan 'Happy birthday to you' wisten we niet. Gelukkig was de bar gevuld met enthousiaste Amerikanen die het maar al te leuk vonden om ons, de Belgian&Dutch girls te zien en horen zingen, ook al trok het dan op niet veel. Die Amerikanen zijn trouwens echte karaoke aanhangers: ze kennen geen grenzen noch schaamte en zingen alsof ze overtuigd zijn dat ze het kunnen :) (zie foto's)

M'n verjaardag is niet geheel verlopen zoals verwacht. Zondagavond had ik afgesproken om iets te gaan eten en drinken met enkele vriendinnen maar dat heb ik helaas moeten afbellen wegens ziek zijn. De maandag zelf begon onze echo-cursus en heb ik een heel drukke, chaotische en lange werkdag gehad. Gelukkig had één van m'n buurmeisje Noortje slingers opgehangen op m'n veranda en is ze 's avonds ook nog iets komen drinken bij mij, dus ik heb het toch een beetje als een verjaardag ervaren. Wel wil ik jullie bedanken voor de vele berichtjes en emails die ik gehad heb !!! Ontzettend leuk!

De zon is terug!!! En hopelijk voor even want de laatste tijd heeft het zoooveel geregend! De kliniek achteraan was 1 groot zwembad alsook vele rotondes en straten. De baan om tot bij mijn appartement te geraken is een zandweg en daar zijn momenteel zo grote kraters in, je moet je echt een baan zoeken tussen de gaten door om je autovering en autobanden wat te sparen. (zie foto's)

Kerstmis is nabij en dat zie je overduidelijk. Overal versiering, de radio draait het ene kerstliedje na het andere, de lichtjes hangen op en de kerstbomen (jawel, echte levende ingevoerde kerstbomen) zijn bij elke Chinese supermarkt te koop. Ikzelf hou het bij een kerstmuts en hier en daar wat kleine versiering: kwestie dat ik toch ietswat in de kerstsfeer kom zonder vrieskou hier :) Volgende week is het kerstfeest op het werk: dineetje bij het Hyatt hotel en daarna uitgaan. Iedereen heeft een geheim iemand waarvoor een cadeautje moet worden gekocht. In de tussentijd staat er een doos op het werk waarin je kleine (fop)cadeautjes kan plaatsen voor jouw geheim persoon in afwachting van 18 december. Leuk initiatief: ik ben er reeds lipgloss en snoepgoed rijker door geworden. Ik heb geen flauw idee wie mij heeft, en ik ben zeer benieuwd naar wat ik zaterdag zal krijgen!

Vorige week hebben we een echo-cursus gehad. Twee dierenartsen uit Uruguay hebben ons 6 dagen lang tijdens elke vrije minuut die we hadden zowel theoretische als praktische kennis gegeven met ons splinternieuw echo-toestel. Boeiend, leerrijk (thank god dat ik Spaans kan want hun Engels was niet denderend) maar heel lange dagen. Het leuke was dat ik vrijdag mee ben kunnen gaan naar een ranch en zoals het een ware dierenarts beaamt heb ik nog eens een rectaal onderzoek bij het paard kunnen uitvoeren, ditmaal met echo, en 2x een zwangerschap mogen vaststellen! (zie foto's) :)

Op de kliniek verloopt alles vlot. De ene dag gaat het al wat vlotter dan de andere maar bijleren doen we in ieder geval! Vanaf volgende maandag beginnen ook m'n wachtdiensten: stressy en spannend! Een kaarsje branden mag altijd! :)

Adreina is onlangs bedreigd geweest door een eigenaar in de kliniek. De man wou een oxytocine spuit kopen om de bevalling van z'n grote Napolitaanse Mastiff te bespoedigen (de teef was al meer dan 48uur bezig met enkel 2 dode pups als resultaat). Adreina weigerde, zei hem dat het onethisch was om hem enkel de spuit te verkopen zonder eerst een grondig onderzoek van de hond en een radiografie. De eigenaar werd furieus, begon te roepen en slaan op het raam. Adreina bleef resoluut weigeren en toen is de man afgedropen, met z'n zwijgzame vrouw achter hem aan. Adreina heeft een klacht ingediend, met de beelden van de beveiligingscamera als bewijsmateriaal. Ik was er zelf niet bij maar heb achteraf de beelden gezien: belachelijk hoe iemand zich zo kan gedragen! Er zijn nog enkele erge gevallen geweest op de kliniek die ik jullie niet wil ontzeggen: teken op een hond (met nadruk op teken, en daaronder zat dan ergens ook nog een grote hond), een hond met een bloedende gebroken poot die zo al weken rondliep omdat de eigenaars dachten dat het wel vanzelf ging over gaan, een hond wiens aangezicht voor de helft verdwenen was waarschijnlijk door een aanrijding maar toch al kwispelend binnenkwam (zie foto bij folder van Contreras) en vandaag een hondje wiens rug gebroken was ook door een aanrijding. Spijtig genoeg kan ik de radiografie niet online zetten want die was verschrikkelijk (de rug was letterlijk in 2 stukken).

Vorige week woensdag heb ik een vogeltje, dat door iemand was afgeleverd op de kliniek, geadopteerd en 'Chuck' gedoopt. Het diertje, een duivenjong, liep wat raar, was verzwakt en bleek geen poging te doen om te vliegen ook al leken de vleugeltjes op zich wel in orde. Na enkele dagen ontstekingsremmer, lekker eten en een grote doos als veilige schutplaats is hij vandaag toch weggevlogen! Het was leuk om wat gezelschap te hebben (ook al had hij de onaangename gewoonte om te poepen telkens ik hem vasthield), maar m'n moedergevoel is zo trots en blij dat hij z'n eigen weg is gegaan :) (zie foto's).

Ik heb een nieuwe voorraad crunchy speculaaspasta van Lotus ontdekt bij één van de vele Chinese supermarkten hier. Zo blij als een kind was ik, en dat hebben de omstaanders geweten! :) Waar een mens blij van kan worden hé?!

Ik wil jullie allemaal alvast prettige feestdagen toewensen! Zelf heb ik nog geen concrete plannen, waarschijnlijk wordt het een etentje met enkele buurmeisjes ofzo en op oudjaar naar het vuurwerk kijken (dat hier heel uitbundig en door iedereen wordt gedaan). Nieuwjaarsdag zelf heb ik jammer genoeg dienst maar 2 januari is nog een dagje vrij om lekker uit te rusten.

Lieve groetjes vanuit Aruba!
Nikita

Reacties

Reacties

Dave Vanwonterghem

Opnieuw een mooi en lang verhaal. Er valt daar wel `t een en `t ander te beleven hé.
En een mooie reeks foto`s... zo hebben jullie nu toch ook een zwembad op het werk.
Kus
daddy

Ingrid Putcuyps

Ik wil ook wel eens echoles komen geven + cardioles.
Een vliegticket voor 2 personen volstaat :-)

Dave Vanwonterghem

En ik ook !
Vliegticket voor 2 personen, vol pension, auto, gsm en groepsverzekering... meer moet dat niet zijn.

Lisette van der Tholen

hi Nikita, wat een mooie verhalen (op de zielige dieren na dan)! Wat cool dat je salsa les doet, ziet er altijd super gaaf uit die dans. Heb ooit een keer een workshop gehad, vond het best lastig, dus respect dat je op niveau 8 zit! Veel plezier nog daar op Aruba en alvast fijne kerstdagen!

Patrick, Linda, Junior en Ignace

Hey Nikita,
al zijn we een paar dagen te laat, een fijn jaar toegewenst van ons allemaal. Geniet ervan, want wat jij allemaal meemaakt, kunnen ze nooit meer afpakken. groetjes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Hamba