Feestdagen zijn voorbij!

gedaan met vuurwerk en oliebollen

Amai, de feestdagen zijn voorbij en ik heb weer heel wat te vertellen. Dus maak het jullie gemakkelijk, installeer jullie comfortabel in de zetel met een tasje koffie en lezen maar!

Het 'feestseizoen' begon 18 december met het kerstfeestje van het werk: een dineetje in het chique 5-sterrenhotel Hyatt. Iedereen mooi aangekleed, lekker eten en cadeautjes uitwisselen. Zoals ik in m'n vorig verslag schreef, had iedereen een ‘secret person' waarvoor een cadeautje moest worden gekocht. Bleek dat 1 van de bazen Ricardo mij had! Totaal onverwacht, ik had immers al lipgloss en chocolade gekregen als fopcadeautjes en dat verwacht je toch niet onmiddellijk van een man (daar zat waarschijnlijk z'n vrouw voor iets tussen). Als kerstcadeautje heb ik mooie oorbellen en halsketting gekregen. Renny, aan wie ik iets moest geven, was best tevreden met z'n persoonlijke koffietas (met oa een foto van Adreina op) en z'n Belgische chocolade en Duvelbiertje. Na het etentje zijn enkele assistenten, de bazen & hun wederhelft, Mette en ik gaan dansen in de Kokomos: lekkere dansmuziek, nog lekkerdere mojitos, ... en ik heb salsa gedanst met m'n baas! Dat zou in België niet lukken denk ik :) (zie foto's)

Kerstdag heb ik gevierd met Mette, Stefanie en Katrien (2 collega's van de andere praktijk hier op Aruba). Eerst heerlijk gegeten en daarna naar the 'Back 2 Gala Party', hetgeen een fantastisch leuk feestje zou moeten zijn. Het leuke was dat er voornamelijk Arubanen waren en weinig buitenlanders maar jammer genoeg bleef de dj maar babbelen en de live band speelde veel te trage muziek. 2de kerstdag heb ik gevierd met Nicole, lekker relax op het strand en daarna hebben we genoten van een heerlijke kaasfondue bij Daphne. (zie foto's)

Vuurwerk en Aruba: dat zijn 2 handen op 1 buik. Kerst en Nieuw zou geen kerst en nieuw zijn moest er niet continue, 24/7 vuurwerk te horen en te zien zijn, tot groot genoegen van de vele honden op het eiland en mezelf. Vooral als je wil slapen of rustig wat wilt lezen en je om de haverklap een meter in de lucht springt van het verschieten door al het geknal. 30 december was er een groot vuurwerk bij de Ling&Sons supermarkt: heel veel volk, live band (een typische gaita-band: rond de kerstperiode zie je ze overal op straat optreden), leuk vuurwerk, oliebollen (jawel, hollanders eten traditiegetrouw oliebollen - met of zonder rozijnen - met de feestdagen). Het fiasco in het verkeer achteraf om weg te geraken was immens maar dat hoort bij het ongeorganiseerde Aruba natuurlijk. Op Oudjaar zijn Nicole, Burt , Ivonne en ik, na een lekker Cubaans etentje, naar de vuurtoren gegaan in het noorden om daar bij het mooie uitzicht op alle hotels en het vuurwerk af te tellen en te toasten op het nieuwe jaar! Een heel geslaagde avond! (zie foto's)

Het carnavalseizoen is begonnen!!! 8 januari was het de Fakkeltocht: de eerste parade van het jaar. Samen met nog andere mensen van de dansles heb ik meegelopen: voor een kleine bijdrage kregen we een t-shirt, gigantische kleurrijke hoed met lichtjes en een lichtgevende beker alsook gratis drank a volonté. Het was fantastisch leuk om te doen: iedereen had z'n outfit wat aangepast met extra glitter en blingbling. De parade bestond uit een 7-tal groepen (telkens bestaande uit 100'den mensen) die telkens achter een muziekband lopen. Wij waren groep 3 bij de band Tsunami. 4uur lang hebben we een parcours afgelegd al stappend, dansend, springend, zingend en schreeuwend: superleuk om te doen! (zie foto's)

Vanaf nu probeer ik vaker antimuggenspray te gebruiken. Er is namelijk een verhoogde incidentie van Dengue hier op het eiland: een virus overgedragen door muggen. Ik heb het genoegen gehad om het reeds in Haiti mee te maken, maar blijkbaar zijn er verschillende types. Zij die het al eens eerder gehad hebben, worden vatbaarder voor de gevaarlijkere types. Just great :)

M'n wachtdiensten zijn begonnen! En dat heb ik geweten! Op m'n 2de avond heeft de telefoon niet stilgestaan en kwam er een Maltezer hondje binnen met stuiptrekkingen, waarschijnlijk geïntoxiceerd door een psuedo-frontline product tegen de vlooien. Het beestje was de dag erna precies een plant in comateuze toestand maar de eigenaar (een supergevoelige maar ontzettend vriendelijke homoseksueel) wou niet opgeven. En wonder boven wonder, amper 24uur later was het beestje opnieuw springlevend! De ontlading op het gezicht van de eigenaar zal ik nooit vergeten! Op 1 januari had ik ook dienst. Op een gegeven moment in de namiddag had ik net een keizersnede gedaan bij een chihuahua (het teefje had slecht 1 gigantische puppy die al 2uur met z'n achterpootjes buiten hing en was jammer genoeg dood toen ik hem eruit haalde; de operatie was enorm stresserend ondermeer omdat ik het nog nooit gedaan had en de anesthesie van kwaad naar erg ging), er was een Duitse Herder in shock met een buik vol tumoren en 2 honden met bijtwonden allemaal TEGELIJK! Thank god kwam op dat moment Simon, een dierenarts uit Venezuela die af en toe enkele weken komt helpen bij ons op de praktijk, per toeval de kliniek binnengelopen om z'n gsm-oplader te zoeken. Zonder hem had ik die namiddag niet overleefd, of toch niet zonder traantjes van ellende :). Deze week heb ik m'n eerste volledig w-end dienst, dus van vrijdag tot en met maandagochtend. Ik ben eens benieuwd in welke mentale toestand ik maandag op het werk toekom :)

Nog enkele speciale gevalletjes uit de praktijk:
Een patiënt van me met hartworm werd gehospitaliseerd met ademhalingsproblemen. We waren niet 100% zeker wat de exacte oorzaak was maar algauw kwam het bewijs: de hond hoestte voor m'n ogen een volledige volwassen hartworm op (lees: minstens 10cm lang). Ver-schrik-ke-lijk! De hond doet het nu gelukkig beter, al blijft hij rondlopen met die wormpjes die elk moment kunnen loskomen en nogmaals voor een longemboli zorgen. Fingers crossed!
Vandaag kwam een vrouw langs met haar hondje (nr 1) die pijn leek te hebben wanneer hij op de zetel wou springen. De eigenaar had nog een ander hondje (nr 2) die in de auto moest wachten omdat mevrouw kwaad op hem was: ze dacht namelijk dat hondje nr 2, het hondje nr 1 misbruikt zou hebben (inderdaad ja, op die manier) en dat hij daarom pijn had. Are you kidding me??
We hebben 2 hondjes gehad die vermoedelijk gebeten zijn geweest door schorpioenen. Eén ervan hebben we er doorgehaald maar de andere ging alsmaar achteruit, tot het moment dat zowat al z'n organen aan het falen waren en de huid op z'n voorpoten aan het afsterven was en eenvoudigweg loskwam. Zoo erg!

'Patatje oorlog' kent geen geheimen meer voor me! Enkele weken geleden heb ik kunnen proeven van dit hollands bakje friet met pindasaus + ajuin + mayonaise. Vreemde combinatie I know en de laatste 2 ingrediënten waren er eerlijk gezegd teveel aan :) Bovendien begin ik alsmaar meer en meer Hollandse uitdrukkingen te gebruiken: ik eindig steevast al m'n conversaties met 'doei' :) Haha, dat belooft ...

Nikita is aan het fitnessen geslagen! Nu ja, 1x zumba en minstens 1x in de week aan de toestellen. Althans, dat is de bedoeling: eens zien hoe lang ik dat volhou!
M'n dansles begint volgende week opnieuw. In niveau 8 heb ik m'n diploma behaald, eens kijken wat niveau 9 brengt! De dansschool Pachanga komt op de Belgische tv! Vorige week was de vlaamse versie van 'the bachelor' hier op het eiland: meneer met 6 vrijgezellinnen die salsales kregen! Spijtig genoeg kon ik er niet bijzijn want ik was op vakantie (zie verder).

Ondertussen gaat de administratieve rompsloop om m'n verblijfsvergunning te krijgen rustig z'n gangetje. Halfverwege december was er plots een doorbraak toen ik m'n 'TVA - tijdelijke vergunning tot Aruba' kreeg. Met dit blad kon ik naar Aruba komen (aangezien ik in principe hier nog niet mocht zijn vooraleer ik dit papier had - heel bizar, I know, don't ask why). Momenteel zijn Mette en ik bezig om ons gezondheidsattest te bekomen: een longfoto en bloedonderzoek (voor aids, syfilis en hepatitis B) zou het enigste moeten zijn wat ons momenteel nog scheidt van onze officiële papieren!

Dankzij dat VTA document kon ik echter wel op vakantie buiten Aruba! Vorige week ben ik terug naar Raleigh gegaan in North Carolina (waar ik deze zomer één maand heb doorgebracht) om vrienden te gaan bezoeken. Na een zeer korte nacht (na de Fakkeltocht namelijk) vertrok ik richting NC met een tussentop van 10uur lang in Miami. De kou was overweldigend. Nu ja, als je zelfs kou hebt in Miami (waar ik even gaan shoppen ben) dan besef je wel dat je verwend bent wat betreft warme temperaturen :) Gelukkig kon ik ter plekke warme jassen, handschoenen en mutsen lenen want met m'n dunne truitjes en zomervestje ging ik het niet overleefd hebben. Het is een gezellige week geworden, met vele warme chocolademelk en een mooie boswandeling als afsluiter. (zie foto's)

Oh ja, 1 tip voor als je met een automatiek gaat rijden: steeds de auto in P zetten als je parkeert: handrem is onvoldoende. Ik ben het 1 keer vergeten op de parking van de winkel en plots zag ik m'n auto enkele meters verder staan, zonder gelukkig enige schade te berokkenen. Oops :)

Binnenkort komt Marie (een vriendin uit canada) op bezoek en een maandje later ook m'n ouders! De komende 2 maanden beloven dus heel leuk te worden! Ik hou jullie alleszinds op de hoogte!

Zie ook de nieuwe fotoalbums die ik toegevoegd heb: kwestie van wat beeld te hebben bij al deze verhalen!

Ayó

Nikita

Reacties

Reacties

Myriam Van Noten

Dag Nikita, ik vind het supertof dat je zoveel te doen hebt op Aruba en ik sta te popelen om dat binnenkort eventjes mee te kunnen beleven. Nog 57 dagen en ik kan ook op dat prachtige strand lopen. Maar daar hoeven geen foto`s van te verschijnen hoor :-) Blijf ervan genieten meid en binnenkort kunnen we eens samen gaan winkelen op Aruba.
Dikke kus, mama

Shari Vanwonterghem

Hey Nikita!

ik heb eens enkele van jouw verhalen gelezen, en je stelt het daar wel heel goed he! Echt leuk voor je.

Zo tof dat je zo veel verschillende problemen/ziektes bij dieren kunt helpen. Zoals ik kan lezen gaat het over heel uiteenlopende situaties he...

Is er nog een plaatske vrij in jouw valies tante Myriam? ik wil wel gerust mee gaan winkelen op Aruba en op het strand zonnen :-)

geniet er daar nog van he Nikita!

en om het op zijn Hollands te zeggen:

"Doeiii"

Shari

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Hamba